Õpime väljaspool kooli

  • 402
  • 403
  • 404
  • 406
  • 408
  • 410
  • 411
  • 412
  • 413
  • 414
  • 416
  • 417
  • 418
  • 419
  • 420
  • 421
  • 422
  • 423
  • 424
  • 425
  • 426
  • 427
  • 428
  • 429
  • 430
  • 431
  • 432
  • 373
  • 374
  • 376
  • 377
  • 378
  • 380
  • 385
  • 386
  • 387
  • 389
  • 390
  • 391
  • 392
  • 393
  • 394
  • 395
  • 396
  • 397
  • 398
  • 399
  • 400
  • 401
  • 108_2
  • 357
  • 358
  • 362
  • 365
  • 366
  • 367
  • 368
  • 369
  • 370
  • 371
  • 372

Õpime väljaspool kooli

26. jaanuaril käisid 7.A, 8.A, 9.A klasside õpilased Tartus füüsikat ja astronoomiat õppimas

Tartu AHHAA keskus on laialt tuntud. Meie oleme seda ka korduvalt külastanud. Kuid iga kord leidub seal midagi uut ja põnevat. Seekord pakuti meile Teadusteatri etendus „Elekter“.

Kaks lõbusat noormeest, oranžid kitlid seljas, demonstreerisisd erinevaid katseid elektriga. Nägime, kuidas kehasse laenav elekter ajab juuksed püsti ning paneb käes hoitud lambi põlema. Vaatasime, mis toimub fooliumi ja pirnilambiga, kui need mikrolaineahjusse panna. Saime teada, kuidas käituda äikese ajal, et ellu jääda. Meile näidati veel teisi elektriimesid. Kõige vahvam oli see, et meie saime neis kaasa lüüa. Hirmule vaatamata oli soovijaid küllalt.

Pärast lõunavaheaega läksime tähetorni. Toomemäel asuvas tähetornis uuriti taevast ja tähti 1964. aastani, mil avati uus observatoorium Tõraveres. Vanast aga sai muuseum. Muuseumi unikaalseim  ekponaat on teleskoop, millega esmakordselt mõõdeti tähe kaugus päikesesüsteemis. Tartu tähetorni läbib nn Struve kaar – see on aastail 1816-1852 mõõdetud 2822 km pikkune meridiaanilõik, mille mõõtmine aitas selgitada Maa täpseid mõõtmeid ja kuju. Alates 2006. aastast kuulub  see UNESCO maailma kultuuripärandi nimekirja.

Tähetornis ootas meid 2 rühmatööd. Esimeseks ülesandeks oli joonestada taevakeha heleduse graafik ja selle alusel tuvastada taevakeha. Graafikuga saime ilusasti hakkama, taevakeha tuvastamisega oli aga probleeme. Kuid muuseumi töötaja küsimuste abil tulime ka sellega toime. Teiseks ülesandeks oli teha valgust murdev karbike. See võttis küll aega, kuid lõppude lõpuks sai see ka valmis.

Tunnid väljaspool kooli meeldisid kõigile: need olid ebatavalised, lõbusad ja samas kasulikud. Selliseid tunde on kindlasi vaja, sest need äratavad huvi reaalainete vastu.

Suur tänu selle reisi korraldajale Tatjana Gromovale

7.A, 8.A, 9.A klasside õpilased ja klassijuhatajad

422402 398 399 400 401 397 396 395 394 392 393 391 390 385 386 387 389 380 378 377 376 371 372 373 374 370 369 368 367 358 362 365 366 357 432 431 427 428 429 430 426 425 424 423 419 422 421 418 417 412 413 411 410 414 416 403 404 406 408

You may also like...